בעלי נכויות זקוקים לתנאים מיוחדים כדי שיוכלו להתנייד בקלות חרף מגבלתם. תו נכה מאפשר להם לחנות במקומות נגישים ולהקל עליהם את הסרבול הנובע ממגבלתם. גם חולי סרטן אונקולוגים העוברים טיפולים רפואיים כימותרפיים שונים זכאים לתו נכה. החולה נדרש להגיע לבתי החולים באופן תכוף התו מאפשר לו לחנות במקום נגיש וללא תשלום.

זכאות לחולי סרטן

 חולה סרטן אינו נחשב לנכה רגיל עם כסא גלגלים קביים או מגבלה פיזית ניכרת. אך החולה עובר טיפולים כימותרפיים לאורך תקופה ארוכה, דבר שגורם לגופו להיות תשוש מאד וזה מקשה על תפקודו. במקרים מסויימים החולה אף נזקק לכסא גלגלים. כאשר מדובר בילדים הוריהם המניידים אותם מסתייעים בכסא גלגלים או עגלה כדי להקל על ההתניידות. הורים לילדים אלו זכאים לתו נכה עבור 2 רכבים שונים. כך שגם האב וגם האם יוכלו לנייד את ילדם בצורה קלה יותר.

כיצד משיגים תו נכה לחולה סרטן?

כדי לקבל את תו הנכה יש להגיש בקשה מסודרת באתר של משרד התחבורה. באתר יש לשונית בקשה לתו נכה. מי שמגיש את הבקשה בפעם הראשונה יבחר בהגשת בקשה חדשה. מי שכבר אושר לו תו זמני ומעוניין לבצע הארכה לתו קיים יבצע זאת דרך חידוש תג שתוקפו עומד לפוג. חשוב להעלות את כל המסמכים הרפואיים התומכים ולמלא את כל השדות. במידה והגשתם בקשה ואתם רוצים לצרף מסמכים נוספים, ניתן לבצע זאת תחת לשונית השלמת מסמכים.

מה מקנה תו נכה?

מי שזכאי לתו נכה עבורו או עבור בן משפחה חולה סרטן זכאי להנחה או פטור מתשלום בחניונים רבים. חניה במקום נגיש קרוב לכניסת בית החולים. חניה במקומות מסומנים בכחול לבן ללא תשלום ( יש לעקוב אחר השילוט) . יש לשים לב כי אמנם ניתן לשייך 2 רכבים לתו אחד אך מונפק תג אחד בלבד. כאשר השימוש בתג מותר רק ברכב המסיע בפועל את הנכה או כמובן כאשר הנכה הוא הנהג בעצמו ברכב הרשום.

כתיבת תגובה