אפילפסיה היא מחלה נוירולוגית הגורמת לפרכוסים בתדירויות שונות. הפרכוסים לא תלויים בגורם חיצוני ובמרבית המקרים לא ניתן לצפות אותם. אפילפסיה יכולה לנבוע מפגם גנטי, חבלת ראש, גורם מבני או זיהומי שפוגע בתפקוד בתאי העצב של המח. התסמין העיקרי של המחלה זהו הפרכוס שחוזר על עצמו בדרגות שונות. את המחלה מאבחנים אצל נוירולוג והוא מאבחן את סוג המחלה ודרגת חומרתה. הטיפול במחלה הוא תרופתי במרבית המקרים.

זכאות לחולי אפילפסיה

תו נכה עבור חולה אפילפסיה ניתן על ידי משרד הרישוי. התהליך כולל וועדה הבוחנת את המסמכים הרפואיים. הוועדה מורכבת מרופא שמעיין בבקשה ומאשר אותה לפי החלטה מקצועית. לא כל אדם הסובל מאפילפסיה יהיה זכאי לתו נכה. כל מקרה נבחן לגופו ומקבל התייחסות על פי מכלול הנתונים. אישור תו נכה לחולה אפילפסיה יכול להקל עליו את ההתניידות היומיומית באופן משמעותי.

תהליך הגשת הבקשה לתו נכה

ראשית, יש לקבל את המסמכים הרפואיים המלאים מהרופא. לאחר מכן יש להיכנס לאתר של משרד התחבורה ולהגיש בקשה לתו נכה חדש. בתוך הבקשה ניתן לעדכן עד 2 מספרי רישוי. לאחר אישור הבקשה יתאפשר לחנות על פי הכללים המקלים המופיעים באתר משרד התחבורה. 

מי שבקשתו אושרה לזמן מוגבל יוכל להגיש בקשה נוספת להארכת תוקף התו. את הבקשה יש להגיש לפי שהתוקף יפוג, על ידי מילוי מחדש וצירוף מסמכים רפואיים בלשונית חידוש תג שתוקפו עומד לפוג.

מי שאינו בטוח לגבי המסמכים הנדרשים ורוצה לוודא שבקשתו תוגש באופן מקצועי יכול לקבל ייעוץ. אנשי מקצוע שמכירים את התהליך יכולים לסייע ולזרז את הבקשה על ידי הגשת המסמכים המתאימים. 

חשיבות תו נכה לחולה אפילפסיה

אדם שלוקה באפילפסיה מתמודד עם סיטואציה רפואית שמונעת ממנו לבצע פעולות מסויימות. איכות חייו נפגעת ולכן כל פיתרון שיכול להקל על ההתניידות ולסייע בנגישות למקומות חשובים יכול לסייע. תו נכה יאפשר לו להגיע למקומות חיוניים כמו קופת חולים, בנק או סופר בצורה מהירה וקלה יותר. עצם העובדה שהוא לא צריך ללכת מרחקים ישפר באופן משמעותי את איכות חייו ובטחונו האישי.

כתיבת תגובה