תו נכה אלצהיימר

אלצהיימר היא מחלה עצבית נפוצה מאוד, במיוחד בקשישים, והיא פוגעת בתפקוד הקוגניטיבי של החולה, בזיכרון שלו, וביכולות הכי בסיסיות להתנהלות היומיומית. המחלה מתפשטת באופן הדרגתי אצל החולה. המחלה מתבטאת בניוון הדרגתי של עד מוות של תאי המוח. בגלל מחלת האלצהיימר החולה יאבד לא רק את הזיכרון, אלא גם את יכולת ההתמצות, ואת היכולת להסיק מסקנות רציונליות, ושיקול דעת.

תו נכה אלצהיימר

תו נכה הוא תעודה ששמים אותה על רכב שנוסע בו בן אדם שהוכר על ידי המדינה כנכה, ושנותן לא את הזכות להחנות את הרכב בחניות שמסומנות לרכבי נכים, או במקומות אסורים לחנייה, לפי קביעות החוק.

תו הנכה הוא תו שמוענק לאנשים עם נכות או שסובלים ממחלות שמקשים עליהם את ההליכה, ושצריכים כתוצאה מכן רכה לתנועה ולנידות. הנכות לא צריכה להיות כתוצאה ממחלות שפוגעות בתפקיד הפיזיולוגי, אלא גם מדובר על מחלות נפשיות ומחלות עצביות שיכולות לפגוע בניידות באופן עקיף.

תנאים לקבלת תו נכות

כדי שאדם יוכל לקבל את תו הנכה הוא צריך להגיש בקשה מפורטת הכוללת מסמכים רפואיים המעידים על מצבו הבריאותי למשרד הרישוי שמקים וועדה מיוחדת להענקת תווי נכות. כדי שאדם יוכל להגיש להגיש את הבקשה הוא צריך להיות בעל נכות של יותר מ 60% שהליכה פוגעת בבריאותו, או שהוא מרותק לבית שלו או לכיסא גלגלים. היות אלצהיימר מחלה הפוגעת באופן משמעותי בתפקוד של החולה, חולי אלצהיימר יכולים להיות זכאים לקבלת תו נכה אם הם עומדים בקריטריונים של הוועדה הרפואית.

הגשת הבקשה

הבקשה צריכה לכלול את הטופס המתאים, מסמכים רפואיים מתאימים, ומסמכים רלוונטיים למצבו האישי של החולה. הוועדה לא מזמינה את המבקשים אליה, ולכן חשוב לשלוח טפסים רפואיים שמפרטים את המצב הרפואי של החולה, כדי שהוועדה תשתכנע שהוא צריך את התו, ושמצבו הבריאותי מצריך אותו.

אם הבקשה נדחית אפשר להגיש ערעור.

הוועדה אינה מנמקת או מפרסמת לציבור את הקריטריונים שלה, וגם לא  את הסיבות הדחייה של הבקשות, מה שעלול להקשות על הליכי הבקשה.

כתיבת תגובה