תו נכה לחנייה

תג נכה הוא תג שיקל באופן משמעותי על חיי נכה והמשפחה כיוון שהוא מאפשר להם להחנות את כלי הרכב שמשמש להסעת הנכה, להחנות במקומות חנייה שמסומנים כמקומות לנכים, וגם כן במקומות חנייה שאסורים לחניית הציבור בדרך כלל, כל עוד כלי הרכה לא מפריע לרכבים או להולכי רכב. התג ישמש את הרכב אך ורק אם הנכה נמצא בכלי הרכב, ואם הוא לא נמצא ברכב, חל איסור מוחלט להשתמש בו.

תג נכה למי מגיע

תג הנכה מגיע למי שהוכר כבעל נכות של 60% ויותר ושהתנועה או הליכה יזיקו למצבו הבריאותי, מי שצריך להיעזר בכלי רכה או לכיסא גלגלים, אדם עיוור, או מרותק לביתו. הנכות נגרמת כתוצאה של מחלות שונות ומגוונות כמו מחלות נשימתיות, מחלות לב, מחלות סרטן, מחלות כליות, ומצבים נפשיים וליקויים אחרים. מטרת התו היא לסייע לאדם ולמלווים אותו, כדי שיוכלו לנסוע בקלות יותר, ולהחנות בצורה קלה יותר.

איך מקבלים את תג החנייה לנכה

כדי לקבל את התג אפשר לבצע את הבקשה בשתי דרכים:

  • בקשה להכרה בשיעורי נכות למוסד לביטוח הלאומי.
  • בקשה לקבלת תו נכות למשרד הרישוי.

חשוב לדעת:

הבקשות צריכות לכלול מסמכים וטפסים רפואיים שמסבירים ומנמקים את מצבו הבריאותי של במבקש, את המחלה או המחלות שהוא סובל מהן, ואת חומרת מצבו הבריאותי. חשוב מאוד שהמסמכים יהיו מפורטים ככל האפשר כדי שהבקשה תתקבל על ידי הוועדות המיוחדות שדנות בהן.  המסמכים הרפואיים הם הדרך היחידה שמאפשרת לחולה להוכיח את המצב שלו כדי להשיג את התוו, כיוון שהוועדות לא מזמינות את הנכה באופן אישי אליהן. המבקש יצטרך גם כן להגיש מסמכים רלוונטיים אחרים לבקשה שלו לפי המצב האישי הספציפי שלו.

אם הבקשה לא מאושרת על ידי הוועדה, היא לא תיידע את המבקש בסיבות הדחייה של הבקשה שלו, אולם הוא יוכל להגיש ערעור על החלטת הוועדה בהליך דומה להליך הגשת הוועדה. התו יוענק לשני רכבים לכל היותר.

כתיבת תגובה