לנכים יש הוצאות מרובות שבחלקן המדינה משתתפת ובכך מקילה עליהם את חיי היום יום. הם גם מקבלים קצבה מהביטוח הלאומי וכל אלו ביחד אמורים לסייע להם לחיות חיים כמה שיותר נורמאליים, בדיוק כמו כל אדם בריא. למדינה יש אינטרס שהם יעבדו ושהם יחיו חיים רגילים כמה שיותר, ובשביל שהם יחיו חיים רגילים, אלו שמסוגלים לכך צריכים להיות עם יכולת לנהוג ברכב שינייד אותם ממקום למקום.

אבל עלויות אחזקת רכב הן לא זולות. יש את הרכב עצמו שצריך להיות מותאם, יש את האביזרים שלו שיכולים להיות יקרים מאוד ויש כמובן את הביטוחים של הרכב. ללא סיוע של המדינה כמו גם התחשבות של חברות הביטוח, הנכה לא יוכל להחזיק את הרכב אצלו.

ממה מורכב ביטוח לרכב נכה?

לנכים יש הטבות בכל מה שנוגע לביטוח החובה. הוא לא כמו של אדם ללא נכות וההטבה היא בהתאם לאחוזי הנכות הספציפיים. ככל שהם יותר גבוהים ככה תהיה הנחה יותר גדולה, השתתפות של המדינה שיכולה להיות גם בצורת החזר על ההפרש.

מה שבעיקר משמעותי אצל הנכים הוא הביטוח המקיף. לרכב רגיל יש את התמחור שלו ואין בו איזה שהוא ציוד מיוחד, אך כשמדובר על רכב נכים מדובר על אבזור משמעות ולא זול. על האיבזור הזה הנכה מקבל הטבות והנחות בהתאם למצבו אבל צריך לבטח את האביזרים הללו, וביטוח שלהם יכול לייקר את הפוליסה בצורה משמעותית. כאן נכנסות חברות הביטוח שנותנות הנחות שונות על הביטוח המקיף על מנת שניתן יהיה לבטח את האביזרים הללו בלי "לפשוט את הרגל".

סעיפים נוספים

כמה עולה ביטוח רכב נכה? אין לזה כמובן תשובה אחת וכל אחד יקבל את הצעת המחיר שלו. מי שעושה ביטוח לרכב נכה צריך לשים לב לתוספות בפוליסה, תוספות שמתייחסות למצבו. כך לדוגמא שירותי דרך מתקדמים שיאפשרו לנהג להתמודד עם בעיות כמו פנצ'ר באמצע הדרך, אספקת דלק למקרה שנגמר וכדומה. כל מה שצריך לעשות זה לבחור את החברה הנכונה עם ההצעה האטרקטיבית ביותר.

כתיבת תגובה