תו נכה עבור נכה היא אחת ההטבות שמוענקות לאנשים  עם נכויות ומוגבליות על מנת להקל על ההתניידות שלהם, וכדי לסייע בהתמודדות היומיומית שלהם. תו נכה יאפשר לרכב שמסיע את הנכה, או שנכה נוהג בו, להחנות במקומות חנייה שמוקמים לנכים, או במקומות שאסור לציבור להחנות בהם.

תנאי קבלת תו נכה לאוטו

 כדי שהנכה יהיה זכאי לתו נכה עליו להיות בעל מחלה או מספר מחלות שמעניקות לו דרגת נכות בשיעור 60% לפחות, בעל רגליים נכות, או שתנועה יכולה לערער משמעותית את מצבו הבריאות , זיקה לכיסא גלגלים, או ריתוק למיטה. אפשר למצוא מספר מחלות וליקויים שיכולים נכים לקבל בגינם תו נכה כמו למשל : מחלות סרטן, מחלות עצבים, מחלות לב, מחלות כלי דם, אוטיזם, תסמונת דאן, עיוורון, ועוד.

קבלת תו נכה

 בעל הנכות אין לו אישור מהצד של המוסד לביטוח הלאומי לגבי אחוזי הנכות שמגיעים לו יצטרך לפנות למשרד הרישוי בבקשה על מנת לקבל תו נכות. הבקשה של תו הנכות צריך לכלול את פרטי המבקש האישיים, ואת המסמכים הרפואיים שמכוחים את מצבו הבריאותי. על המבקש לשלוח מסמכים רפואיים מפורטים ביותר כיווון שהוועדה לא מזמינה בשום שלב את המבקש באופן פיזי, והקביעה של הזכאות או אי הזכאות נשנעת אך ורק על המסמכים שהנשלחו אליה.

יש לציין שהוועדה אינה מודיעה לציבור על הכללים  שלפיהם היא בוחנת את הבקשות, ולכן קשה מאוד לציבור לדעת מה הם התנאים.

הוועדה של משרד הרישוי תבדוק את הבקשה ותקבע אם היא מאשרת או דוחה את הבקשה. במקרה של דחייה לא ישלח נימוק או פירוט לנכה או למשפחתו את לסיבות הסירוב, אבל אפשר לערר על הדחייה. 

חידוש תו נכב לאוטו

תוי החני לא מתחדשים באופו אוטמטי. החידוש נעשה באותה הדרך של בקשה ראשונה. אם הבקשה של החידוש אינה מתקבל, אפשר להגיש בקשת ערעור על ההחלטה. היות ההליך מסובך וארוך, רצוי מאוד להתחיל אותו לפני שהתו פג תוקף, כשלושה חודשים לפני המועד.

כתיבת תגובה