תג חניה לנכה

תג נכות שמוענק לנכים על ידי משרד התחבורה, אם הם עומדים בקריטריונים מיוחדים, יאפשר לנכים להחנות את הרכב שמסיע אותם, בין אם הם נהגים או נוסעים, בזמן שהתג נמצא ברכב, במקומות חנייה שמסומנים לנכים, או במקומות אסורים לחנייה, בתנאי שהרכב לא יפריע לתנועה או להולכי רגל. מטרת התג היא הקלה על הנכים, ולאפשר להם התניידות ותנועה קלות יותר, כדי שהיומיום שלהם יהיה נסבל יותר.

תנאים לבקשת תג חניה לנכה

ישנן שתי דרכים להשגת תג נכות, הראשונה היא על ידי הביטוח הלאומי, אם הנכה מוכר כבעל נכות של יותר מ 60%, או על ידי הגשת בקשה לתג חנייה לנכה, למשרד הרישוי. אין שום מידע מדויק על הקריטריונים שלפיהם המשרד מחליט להעניק את התו, או על סיבות הדחייה אם הבקשה נדחית.

מי יכול לקבל את התג

נכה בשיעור גדול מ 60%, בגין מחלה אחת או יותר, שתנועה מזיקה למצבם הבריאותי, שזקוקים לכיסא גלגלים, או שמרותקים לביתם. מדובר על מחלות כמו : סרטן, מחלות לב וכלי דם, מחלות עצבים, עיוורון, מחלות נשימתיות, מחלות עצם, ועוד מצבים רפואיים אחרים.

האם יש הנחה לנכים בביטוח רכב

ביטוח רכב לנכים יקר מאוד, ויכול להגיע לאלפי שקלים יותר מאשר ביטוח לרכב רגיל. העלות הגבוהה היא כיוון שרכבי נכים מצויידים באביזרים וציוד יקר יחסית שהביטוח צריך לכסות. נכי צה״ל יקבלו הנחות על ביטוח רכב, ואילו נכים לא מוכרים על ידי משרד הביטחון, יקבלו מעניק והטבות במיסים שהם משלמים על הרכב, ואפילו פטורים. 

אנשים עם מוגבליות הם פלח חשוב מהשוק ויש הרבה הצעות לביטוח רכב נכה, ולביטוח האביזרים השונים שנמצאים ברכב.

לפני שמבטחים את הרכה חשוב לבדוק עם הרשויות את המענקים, ההטבות, והחזרי המס שמגיעים לכם בגלל הנכות, ולבדוק היטב ולהשוות את ההצעות השונות שנמצאים בשוק.

לקבלת מידע אישי ומותאם למצב שלכם אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, ונשמח לענות לשאלות שלכם, ולתת לכם טיפים וייעוץ בנושא תג חניה לנכים, או בביטוח רכב נכה.

כתיבת תגובה