אין ספק בכלל שלהחזיק רכב זה יקר מאוד, ההוצאות שוחקות וזה לא נגמר, בין דלק, ביטוחים, תיקונים, תקלות, טסט שנתי וכו… נדמה שההוצאות רק גדלות. אם יש אנשים שיכולים להסתדר בלי רכב, הרי זה משובח, הם חסכו לעצמם כמה אלפי שקלים בשנה, הלא כך? 

אך זה דבר שאין לנכים או בעלי מוגבלות, כזו או אחרת, שצריכים להסיע את עצמם ממקום למקום, הם אינם יכולים לוותר על התענוג, והם מתמודדים עם ההוצאות של אחזקת הרכב, כי מה עוד הם יעשו? גם הם כמונו שואפים לחיים עם נוחות, חיים שיהיו כמה שיותר רגילים. לרוב הם יהיו חייבם להחזיק רכב, גם אם הם ינהגו בו, או גם אם מישהו אחר ינהג בו בשבילם. רכב נכה הוא לא רכב פרטי רגיל וההוצאות עליו גדולות יותר עקב האביזרים, הביטוח המיוחד שהוא הרבה יותר יקר מביטוח רגיל. 

צריך להבין שמה שנראה לאנשים ללא נכות או מוגבלות, פשוט וסביר, לא ייראה ככה לאדם נכה, שיש לו קושי רב בהליכה, אפילו אם היא קצרה, או שיטוטים ברחובות, נסיעה למוסך, ועוד… כל אלו מאוד קשים לביצוע בשביל אדם נכה, ולכן הוא צריך הרבה יותר שירותים כאלו ואחרים שלנו נראים כמובנים מאליהם.

אין ספק שהיום המודעות גדולה יותר ולכן יש יותר חברות ביטוח שמעניקות הנחות משמעותיות לרכבים בעלי תו נכה, כדי שההוצאות שלהם יפתחו, אך מאוד קל ליפול למלכודת הכסף, ורובנו נלך ישירות אל המקום הכי זול, מה שמשאיר אותנו באופוריה כזאת, אך זה לא תמיד טוב. לא צריך להתפשר רק על המחיר הנמוך ביותר, אלא לבדוק לעומק, לעשות סקר שוק ולהבין איזו חברה מעניקה גם מחיר נמוך וגם הטבות, ניסיון, ותק, איכות, שירות מקצועי ועוד… כדי שתוכלו לקבל מענה מהיר ולא תרגישו לבד במערכה.

לעולם אל תתפשרו על מה שמגיע לכם, על הזכויות שלכם, ועל מי שאתם. אנחנו ב- ״חברת אופקים – מימוש זכויות״ מבינים טוב מאוד את הצורך שלכם והחשיבות שיש לאוזן קשבת ושקיפות.

כתיבת תגובה