ביטוח לנהג חדש או לנהג צעיר

ההבדל בין נהג חדש לנהג צעיר אינו תמיד ברור לכולם. נהגים רבים שמסיימים את תקופת הנהג החדש חושבים שהם נחשבים לנהגים רגילים לכל דבר ועניין, למרות שבעיני חברות הביטוח הם נחשבים לנהג צעיר.

נהג חדש

נהג חדש הוא נהג שהשיג את רישיון הנהיגה לפני פחות מ24 חודשים, ללא קשר לגילו. במילים אחרות, נהג שהוציא רישיון בגיל ארבעים יחשב לנהג חדש בשתי השנים הראשונות שהוא נוהג בהם. החוק לעומת זאת, מבדיל בין נהגים לפני או אחרי גיל 24.

 ההגדרה של נהג חדש היא הגדרה שנכנסה לחוק הישראלי לאחר שהוכח שנהגים חדשים, מעורבים יותר בתאונות דרכים, ולכן מוטלים עליהם הגבלות יותר מנהגים אחרים.

החוק קובע שנהג חדש נדרש לתקופת ליווי הנמשכת שלושה חודשים מיום הוצאת הרישיון, במהלכה הוא רשאי לנהוג רק עם נהג מלווה, אולם אם הוא מעל גיל 24 הוא יצטרך מלווה. נהג חדש מוגבל להסעת 2 נוסעים לכל היותר עמו ברכב, ומחויב לשים שלט של נהג חדש על הרכב שלו כדי להזהיר את הנהגים האחרים, וכדי שהם יהיו ערוכים וסבלניים יותר כלפי הנהג הפחות מנוסה.

נהג חדש צעיר

נהג שהוציא רישיון נהיגה כשגילו מתחת לגיל 24, נחשב בשנתיים הראשונות לרישיון כנהג חדש צעיר. נהגים אלו יקבלו רישיון נהיגה לתקופה של שישה חודשים בלבד, שבמהלכם יחויבו לנהוג עם מלווה, ורק בתום תכנית הליווי הרישיון שלהם יחודש.

ביטוח רכב לנהג צעיר

מונח נהג צעיר הוא מונח שמשתמשות בו חברות ביטוח הרכב, ושמתייחס לנהגים צעירים, כיוון שקטגורית הנהגים הצעירים מעורבת יותר בתאונות דרכים וסיכונים.

בדרך כלל מגדירות חברות הביטוח נהג צעיר, נהג שעוד לא מלאו לו 24 שנים. יש חברות שמחלקות נהגים צעירים לשתי קבוצות, קבוצה עד 21 שנים, וקבוצה מ 21 עד 24 שנים. קטגורית הנהגים הצעירים נועדה כדי להקל על חברות הביטוח בסימון קבוצות סיכון, וכדי לאפשר להן להטיל מוגבלויות מסוימות ולהתאים את תמחור פוליסות הביטוח לנהגים צעירים.

ביטוח נהג צעיר יהיה כמובן יקר יותר מפוליסות ביטוח קלאסיות בגלל הסיכונים והמעורבות שלהם בתאונות.

למידע נוסף בנושאי ביטוח לנהג חדש או נהג צעיר אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

כתיבת תגובה